, ,

گیمیفیکیشن و توسعه کسب و کار

WhatsApp Image 2018 06 11 at 15.21.52 - گیمیفیکیشن و توسعه کسب و کار

طراحی و اجرای یک بازی برای مخاطبین برند به منظور درگیر کردن آنها با اهداف برند در محل خرید POP، در اولین لحظه ی برخورد با برند، سایت، شبکه‌های اجتماعی یا اپلیکیشن را گیمیفیکیشن (Gamification) می‌گویند، این اهداف میتوانند مبتنی بر معرفی وعده ی برند (Brand Promise) و یا اهداف کوچکتر در کمپین های تبلیغاتی باشد که در جهت بیانیه جایگاه یابی برند ارائه می شود.

معمولا در گیمیفیکیشن اهداف برند را در قالب یک هدیه یا جایزه با منافع مخاطبین برند گره میزنند و درجه درگیری (Engagement) با برند را افزایش می دهند. این درگیری میتواند بر اساس اهداف کیفی توسعه برند مانند محبوبیت و یا اهداف کمی مانند درصد افزایش فروش یا درصد جذب مخاطب باشد.

در طراحی گیمیفیکیشن توجه به نکات زیر پیشنهاد می شود:

  1. بازی باید ساده باشد و به تناسب هوش و دانش مخاطبین طراحی شود.
  2. هرگونه بازی را به شبکه های اجتماعی بسط دهیم و رد پای مخاطبین (finger print) را در سایت و شبکه های اجتماعی برند ایجاد نماییم.
  3. هدیه را به گونه ای انتخاب نماییم که برای مخاطبین جذابیت داشته باشد.
  4. از طراحان تجربه کاربری متخصص استفاده نماییم و فرایند اجرا ( Road Map) را شفاف و ساده طراحی و پیاده سازی نماییم.
  5. بعد از شروع فعالیت مخاطبین در بازی، سعی کنیم آنها را فعال نگه داریم. نگهداری افراد در بازی، برند را به اهدافش میرساند و اصطلاحا موضوع را وایرال مینماید.
  6. طی بازی به کمک ارائه لیست برندگان تا آن لحظه، رقابت را بین مخاطبین افزایش دهیم و هیجان کافی را ایجاد نماییم.
  7. افراد را با ارزش های والا درگیر نماییم مثلا یکی بخر یکی ببخش ( انسانیت وکرامت) و یا من وماشینم (اشاره به علاقمندی افراد)
  8. مقدمات معرفی بازی به دیگران را برای مخاطبین ایجاد نمایید (لینک اشتراک و …)

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *