, , , ,

?قانون ۹۰-۹۰ در روابط

age barros rBPOfVqROzY unsplash 845x321 - ?قانون ۹۰-۹۰ در روابط

?شما برای جذب مخاطبتان فقط ۹۰ ثانیه فرصت دارید! تمرکز مخاطب بر روی شما در ۹۰ ثانیه اول از همه بیشتر است. چه درفروش، مذاکره، برقراری ارتباط کاری همه و همه مخاطب شما ۹۰ درصد تصمیم خودش را در ۹۰ ثانیه اول ملاقات با شما می‌گیرد.

?مخاطب در ۱۰ ثانیه اول ملاقات و یا صحبت چیزی حدود ۹۰ درصد تمرکزش را روی ما قرار داده می‌دهد. این مقدار به‌مرور زمان کمتر و کمتر می‌شود. بعد از گذشت حدود ۲ دقیقه میزان تمرکز مخاطب ما به زیر ۲۵ درصد –یک چهارم تمرکز- می‌رسد؛ این یعنی بعد از ۲ دقیقه تنها کافی ست که خراب‌کاری عجیب و بزرگی نکنیم.

?اگر در ۹۰ ثانیه اول مخاطبمان احساس و نظر مثبت و مناسبی نسبت به ما نداشته باشند تغییر نظر او بعدازاین زمان کار بسیار سختی است. چراکه او تصمیم خودش را گرفته است.

?به همین دلیل همیشه و همه‌جا در آموزش مهارت‌های ارتباطی، تأکید خاصی بر روی برخورد اول -First Impression- است.

?از نحوه ایستادن ما، این‌که در چه موقعیتی هستیم، لباس ما، نحوه دست دادنمان تمام نکات کوچکی که به نظر کاملاً بی‌اهمیت به نظر می‌رسند، تا محتوای کلاممان و لحن ما، قانون ۹۰-۹۰ نشان می‌دهد که همه تأثیر به سزایی روی حس مخاطبمان از ما و درنهایت تصمیم‌گیری او دارد.

منبع: بیژن وثوقی

? @amiralgroup

•گروه مشاوره توسعه کسب‌وکار آمیرال•

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.