,

۹ ابزاری که بدون اون‌ها زندگی سختی در انتظار یک CEO خواهد بود

photo 2020 02 21 23 35 55 845x321 - 9 ابزاری که بدون اون‌ها زندگی سختی در انتظار یک CEO خواهد بود

احتمالا برای شما پیش آمده که به روش معمولی و یا تجربی یک کار یا یک جلسه را مدیریت می‌کنید اما همیشه به نظرتون راهی برای بهتر کردن و افزایش بهره‌وری وجود دارد، در ادامه ۹ ابزار مفید را که برای CEO ها و یا متخصصینی که به دنبال افزایش دانش و بهره‌وری خود هستند را آماده ‌کرده‌ایم

۱-Trello

ترللو یک ابزار Task Management است که با Template های متفاوتی که دارد می‌تونه برای بخش‌های مختلف شرکت اعم از: مارکتینگ، پشتیبانی و تکنیکال استفاده بشه.
اگر در شروع برنامه‌ریزی برای تسک‌ها هستید ترلوو گزینه‌ی مناسبی است چون تصاویر جذابی دارد و حوصله سر بر نیست، از طرفی با زمان‌بندی و اولویت‌بندی هر تسک می‌تونید با ظرافت و دقت بیشتری کارها رو پیگیری کنید و به قسمت Done شده‌ها منتقلشون کنید.

۲-Slack

اسلک یک ابزار برای ارتباطات درون سازمانی است و می‌تونه با ابزارهای دیگه Integrate بشه و کار چندتا ابزار رو انجام بده. با اسلک فایل‌هاتون رو برای هم ارسال کنید، چت کنید، اعلان یادآوری بسازید، to do list بسازید و به فضاهای کاری متفاوت خود دسترسی داشته باشید.
اسلک محیطی امن، شاد و کاربردی است و ممکن است جایگزین تلگرام و واتساپ برای بسیاری از مدیران شده باشد.

۳-Evernote

اورنوت یک ابزار برای گرداوری و ارشیو کردن نوت‌های مختلف است، اگر روزانه تعداد زیادی استیکی نوت یا برگه پُر می‌کنید و مجبورید دوباره به سیستم انتقال بدید، بهترین ابزار براتون اورنوت است، می‌تونید با استفاده از لینک و عکس حتی نوت‌هاتون رو نگهداری و دسته‌بندی کنید و هیچ نوتی رو از قلم جا نندازید.

۴-Coogle

کوگل? اسم هوشمندانه‌ای است! بر وزن گوگل!
کوگل برای ساخت Mind map یا نقشه‌های ذهنی کاربرد داره و می‌تونید شجره‌سازی کنید و بلوک‌های متفاوت رو به هم ارتباط بدید، از کوگل برای جلسات ایده پردازی و Brainstorm خیلی خوب میشه استفاده کرد، اینطوری دیگه بعد از پاک شدن تخته ایده‌ها از دست نمی‌ره.

۵-Rescuetime

رسکیو تایم یک ابزار برای مدیریت کلی زمان است، براساس نمودار می‌تونید متوجه بشید که بخش اعظم روز یا هفته‌ی شما رو چه کاری به خودش اختصاص داده، در نهایت اگر برای یک کار غیرضروری زمان زیادی میزارید می‌تونید زمانتون رو نجات بدید!

۶-Hootsuite

این ابزار به شما کمک می‌کنه که تمام سوشال مدیاها رو به صورت گرداوری شده مشاهده و ارزیابی کنید، درست است که شما یک CEO هستید اما فراموش نکنید نیاز است که حتی از بخش دیجیتال هم اندکی آگاهی داشته باشید و ترندهای سوشال‌هاتون رو دنبال کنید.

۷-MailChimp

این ابزار در ارسال ایمیل‌های B2B با ایمیل سازمانی به شما کمک می‌کند، می‌تونید مخاطبین ایمیل‌های خبرنامه یا لید و سرنخ‌هاتون رو در Mailchimp وارد کنید و به صورت بازه‌ای و اتوماتیک و یا دستی به مخاطبین‌تون ایمیل‌های اطلاع‌رسانی یا تخفیف ارسال کنید.
حتی اگر خودتون هم از ابزارهای Marketing Automation استفاده نمی‌کنید از متخصصین بخش دیجیتال بخواید که بسته به نوع مخاطبین برنامه‌ریزی برای روندهای مارکتینگی داشته باشد.

۸-Google Alerts

با اضافه کردن Alert می‌تونید به جای اینکه هر روز کل اینترنت رو سرچ کنید، اسم شرکت خودتون و سایر رقبا رو وارد کنید و چک کنید که هر روز در فضای اینترنت چه اخباری با اسم شما یا رقبا منتشر شده، با این ابزار هیچ‌وقت روزهای جمعه شب اخبار به دستتون نمیرسه که غافل‌گیر بشید?

۹-Google Calendar

از حسن و زیبایی گوگل کلندر هرچه بگوییم کم گفتیم! ?
حتی اگه دانش آموز و دانشجو هم هستید از این ابزار استفاده کنید، برای کل سالتون می‌تونید با این ابزار برنامه‌ریزی کنید، ساعت جلسات رو مشخص کنید و ازش بخواید مثلا نیم ساعت قبل از شروع براتون نوتیفیکیشن یا پیام بفرسته‌.

یکی از کاربردهای Google Calendar وصل شدن به اپ مسیریاب Waze است! یعنی شما ساعت ۱۰ جایی جلسه دارید، Waze به شما برای ساعت ۱۰ اطلاعات راه رو ارسال می‌کنه و مسیر رو نشون میده و گوگل کلندر هم بهتون خبر میده که ۱۰ جلسه داری و خدایی نکرده غافل نشی که بعدا بگی لاستیک پنچر شد و دیر برسی?، اگر از این ابزار استفاده نکردید فرصت رو از دست ندید و همین الان یا اپلیکیشن‌اش رو نصب کنید یا از داخل دسکتاپ و با استفاده از Gmail ثبت نام کنید و ازش استفاده کنید.

?در نهایت برای استفاده از ابزارها به خاطر داشته باشید: در راستای اهدافتون از ابزار‌های کاربردی استفاده کنید و اجازه ندید که ابزارهای متفاوت شما رو سردرگم کنند، شاید یکی از ابزارهای بالا به مراتب کارایی بهتری برای شما داشته باشه، پس شخصی‌سازی کنید و با توجه به شخصیت خودتون و نوع کاربردتون از ابزارها استفاده کنید.

? @amiralgroup

● گروه مشاوره و توسعه‌ی کسب‌وکار آمیرال●

, , ,

?سه اشتباه مهلک در زمینه جذب نیروهای جدید

photo 2020 02 11 19 33 28 1 845x321 - ?سه اشتباه مهلک در زمینه جذب نیروهای جدید
?هیچ مدیر یا رئیسی نیست که دوست داشته باشد افراد نامناسبی را استخدام کند و زیردستانش، یکسری افراد نالایق و ضعیف باشند.
از سوی دیگر، فرآیند جذب نیرو، فرآیندی پیچیده، طاقت‌فرسا و مملو از آزمون و خطاست که معمولا مدیران دل خوشی نسبت به این کار ندارند. اما واقعیت آن است که هر مدیری باید این فرآیند را خیلی جدی بگیرد و نهایت دقت و تلاش خود را برای شناسایی و جذب و نگهداشت بهترین نیروهای انسانی‌اش مبذول دارد.

✔️در این میان، بسیاری از مدیران دچار یکسری اشتباهات در زمینه جذب نیروها می‌شوند که ارتکاب آنها موجب می‌شود تا آنها در مراحل بعدی کارشان با افراد جذب شده دچار مشکلات و گرفتاری‌های عدیده‌ای شوند و در نهایت نتوانند آنچنان که باید و شاید، دوران مدیریتی موفقی داشته باشند.

⭕️در ادامه به سه مورد از شایع‌ترین و خطرناک‌ترین اشتباهات مدیران در هنگام برنامه‌ریزی و اجرای فرآیند جذب نیرو اشاره خواهد شد.

۱⃣اشتباه اول: می‌خواهم افرادی کاملا شبیه خودم را جذب کنم
برخی از مدیران و مصاحبه‌گران شغلی، خواسته یا ناخواسته به‌دنبال یافتن و جذب کسانی هستند که کاملا شبیه خودشان باشند و مانند آنها فکر و عمل کنند.
این رویکرد از چند جهت کاملا اشتباه و زیان‌بار است؛ چراکه از یکسو افرادی که برای مدیری کاملا شبیه به خود کار می‌کنند پس از مدت کوتاهی به شدت احساس کسالت و بیهودگی می‌کنند چراکه چنین تیم کاری یکنواختی فاقد عنصر تنوع و تکمیل‌کنندگی بوده و نمی‌تواند بسیاری از پروژه‌ها را به خوبی به پیش ببرد.
از سویی دیگر کارکنان زیردست مدیری که کاملا شبیه به آنهاست پس از مدتی به این نتیجه می‌رسند که کار کردن با مدیری همسان و همسطح آنها بی‌فایده است و راهی برای ارتقا و پیشرفت آنها وجود ندارد.

۲⃣ اشتباه دوم: ‌دنبال کسانی هستم که به جای من، کارهای سخت و تکراری را انجام دهند
این اشتباه در مقایسه با اشتباه شماره اول به مراتب خطرناک‌تر و زیان‌بارتر است چراکه هم باعث می‌شود تا مدیران به نوعی از مسوولیت‌های ذاتی خود شانه خالی کنند و هم انجام کارهای بیهوده و تکراری را به گردن نیروهای توانمند خود می‌اندازند و با این فرصت‌سوزی، ضربه مهلکی به کارکنان و کل مجموعه تحت‌رهبری‌شان وارد می‌کنند.

۳⃣اشتباه سوم: ‌دنبال جذب کسانی هستم که مطیع محض اوامر من باشند
اگر شما هم جزو آن دسته از مدیران هستید که خود را عقل‌کل می‌دانند و معتقدند که باید کسانی را جذب کرد که حرف‌گوش‌کن باشند و خیلی خوب بتوانند دستورات داده شده را انجام دهند، بدانید که به شدت دراشتباهید.

✅واقعیت آن است که در هر تیم کاری موفقی، طیف متنوعی از افراد باید حضور داشته باشند که هر کدام در زمینه خاصی دارای استعداد، تجربه و توانایی هستند و قادرند حتی بهتر از مدیر مافوق‌شان یکسری کارها را انجام دهند. بنابراین مدیران نباید به هیچ عنوان از جذب استعدادهایی توانمندتر از خودشان هراس داشته باشند و به جذب افرادی کم‌توان بسنده کنند که فقط گوش‌شنوا دارند و نه زبانی برای صحبت کردن.

⬅️بنابراین همیشه در زمان جذب نیروهای جدید سعی کنید کسانی را جذب کنید که شبیه شما نباشند، شما را به چالش بکشند، جور دیگری فکر کنند، آنچه شما نمی‌دانید را به شما بگویند، خودکارآمدی بالایی داشته باشند و یکسری از کارها را حتی بهتر از شما انجام دهند.

منبع: hrm

? @amiralgroup

•گروه مشاوره توسعه کسب‌وکار آمیرال •

, , , ,

?قانون ۹۰-۹۰ در روابط

age barros rBPOfVqROzY unsplash 845x321 - ?قانون ۹۰-۹۰ در روابط
?شما برای جذب مخاطبتان فقط ۹۰ ثانیه فرصت دارید! تمرکز مخاطب بر روی شما در ۹۰ ثانیه اول از همه بیشتر است. چه درفروش، مذاکره، برقراری ارتباط کاری همه و همه مخاطب شما ۹۰ درصد تصمیم خودش را در ۹۰ ثانیه اول ملاقات با شما می‌گیرد.

?مخاطب در ۱۰ ثانیه اول ملاقات و یا صحبت چیزی حدود ۹۰ درصد تمرکزش را روی ما قرار داده می‌دهد. این مقدار به‌مرور زمان کمتر و کمتر می‌شود. بعد از گذشت حدود ۲ دقیقه میزان تمرکز مخاطب ما به زیر ۲۵ درصد –یک چهارم تمرکز- می‌رسد؛ این یعنی بعد از ۲ دقیقه تنها کافی ست که خراب‌کاری عجیب و بزرگی نکنیم.

?اگر در ۹۰ ثانیه اول مخاطبمان احساس و نظر مثبت و مناسبی نسبت به ما نداشته باشند تغییر نظر او بعدازاین زمان کار بسیار سختی است. چراکه او تصمیم خودش را گرفته است.

?به همین دلیل همیشه و همه‌جا در آموزش مهارت‌های ارتباطی، تأکید خاصی بر روی برخورد اول -First Impression- است.

?از نحوه ایستادن ما، این‌که در چه موقعیتی هستیم، لباس ما، نحوه دست دادنمان تمام نکات کوچکی که به نظر کاملاً بی‌اهمیت به نظر می‌رسند، تا محتوای کلاممان و لحن ما، قانون ۹۰-۹۰ نشان می‌دهد که همه تأثیر به سزایی روی حس مخاطبمان از ما و درنهایت تصمیم‌گیری او دارد.

منبع: بیژن وثوقی

? @amiralgroup

•گروه مشاوره توسعه کسب‌وکار آمیرال•

, , , , , ,

۸ روشی که افراد مسئله گشا(problem solver) از آن بسیار زیاد استفاده می‌کنند

problem solver
زندگی سرشار از چالش‌ و ups and down های مختلف است، بسیاری حل مسئله را یاد گرفته‌اند و از مهارت‌های حل مسئله‌ی خود در آسان‌ترین تا بحرانی‌ترین موقعیت‌ها استفاده می‌کنند. درست است که بعضی افراد به صورت ذاتی مسئله گشا هستند اما problem solver بودن یک مهارت اکتسابی است که با اندکی تلاش و تجربه کسب خواهد شد.

۱٫حواستان را حسابی جمع ِ هدف کنید?

کسی که هیچ هدفی ندارد و حوصله‌اش سر رفته یا از وسط کاری بلند شده و نمی‌دونه چه کاری میخواد بکنه در یخچال رو باز میکنه! گاهی اوقات همه‌ی ما هدف اصلی را گم می‌کنیم و الکی در فرآیند باز کردن در یخچال و سرک کشیدن بین قفسه‌ها خودمان را مشغول می‌کنیم، غافل از اینکه دنبال کردن هدف در هر کاری، مشکلات را تا حد زیادی از ما دور نگه می‌دارد.

۲٫همه‌ی دست‌اندازها را لیست کنید?

مشکلات را از دید وسیع‌تری ببینید! فقط اینکه در کار و حرفه‌ی خود غرق شوید چندان موفقیت آمیز نخواهد بود. گاهی از کار خود فاصله بگیرید و به عنوان یک شخص کاملا غیر آشنا به مسائل نگاه کنید، از دید مشتری یا مدیرتان به کاری که انجام می‌دهید بازنگری داشته باشید. اگر فروش سازمان پایین آمده است، لیستی از دست‌‌اندازهایی که باعث کاهش فروش شده است را گردآوری کنید و راه حل‌های احتمالی را هم در نظر بگیرید.

۳٫مشکلات را چون فرصت ببینید?

اگر خودکار شما کم‎‌رنگ می‌نویسد نشان می‌دهد که احتمالا به زودی خودکار شما جوهر تمام خواهد کرد و ممکن است سربزنگاه شما را جا بگذارد!
مشکل کم رنگ نوشتن خودکار از ایجاد یک مشکل بزرگ‌تر مثل تمام شدن خودکار جلوگیری می‌کند و شما را برای مواجه با مشکل بزرگ‌تر آماده می‌کند. در بطن هر مشکل و چالشی یک فرصت پنهان شده است، پس ساده از کنار چالش‌ها نگذرید.

۴٫از دیگران استفاده کنید ?

یک problem solver قرار نیست که تک تک چالش‌ها را خودش حل کند، بلکه سعی می‌کند از قابلیت سایر افراد در راستای حل چالش‌ها استفاده کند.

۵٫تحقیقاتِ خلاقانه انجام دهید?

در دنیایی که دیتا و اطلاعات حرف اول را می‌زند لازم است که حواسمان را جمع کنیم تا در میان اعداد و ارقام گم نشویم. اعداد کمک کننده هستند اما تنها به اعداد اکتفا نکنید، مشکلات جدید با راه حل‌های قدیمی حل نخواهند شد، پس از « خلاقیت » خود در راستای حل مشکلات بهره ببرید.

۶٫ از قوانین مهندسی معکوس استفاده کنید?

همیشه خطی فکر نکنید، جلسات brainstorm برگزار کنید و از محدوده‌ی امن افکار خود خارج شوید.

۷٫افراد درستی را انتخاب کنید♟

از افرادی در کنار خودتان همفکری بگیرید که ذهن بازی دارند، آدم‌هایی که تفکر و اندیشه‌ی آزاد ندارد ممکن است بیشتر مشکل آفرین باشند تا مشکل گشا!

۸٫همیشه برنده نباشید!?

اگر پیشنهاد خوبی برای حل مشکل از شخص نامرتبط یا غیرمتخصصی دریافت کردید، گارد نگیرید و سعی کنید پذیرای انواع و اقسام نظرات باشید. اینکه مشکل حل شود به مراتب مهم‌تر از این است که توسط چه کسی حل می‌شود، پس آینده‌ی خود و سازمانتان را به خاطر محوریت‌های شخصی به چالش نکشید?

? @amiralgroup

•گروه مشاوره توسعه کسب‌وکار آمیرال •

, , ,

توسعه و آموزش منابع انسانی در راستای حفظ و نگهداری آنان در سازمان

توسعه و آموزش منابع انسانی در راستای حفظ و نگهداری آنان در سازمان
هدف از آموزش، ارتقای منابع انسانی و همین‌طور بهبود بهره‌وری، تاثیرگذاری و سودآوری هر کارمند در موقعیت شغلیِ مخصوص به خود است.

امکان پیشرفت، یادگیری و ارتقای مسیر شغلی برای هر نیرویی خوشحالی و رضایت کاری بیشتری را به ارمغان دارد. اگر فرصت رشد در یک سازمان وجود داشته باشد، نیروهای انسانی میل کمتری برای مهاجرت و ترک سازمان و یا موقعیت شغلی خود خواهند داشت.

رازهای رشد و توسعه‌ی منابع انسانی

۱. به کارمندان اجازه‌ی انتخاب بدهید: درست است که شما تعیین کننده‌ی خط مشی توسعه‌ی افراد در سازمانتان هستید اما سعی کنید به آنها این امکان را بدهید که خودشان انتخاب کنند و در قالب پیشنهاد به شما ارائه کنند.

۲. در مسیر آموزش؛ کارمندان خود را تنها نگذارید و اگر نیاز به توضیحات بیشتر، قرار ملاقات با افرادی خاص یا ارتباطات بیشتری دارند حتما در کنارشان باشید و تجربه‌های خود را در اختیار آن‌ها قرار دهید. توجه کنید شما قصد دارید افرادی را پرورش دهید که در سازمان شما باقی بمانند اما اگر امکان همراهی با سازمان شما را نداشتند، همواره از آموزه‌های قبلی خود راضی باشند و از برند شما به عنوان برندی که فرصت پیشرفت و رشد را برایشان فراهم کرده است یاد کنند.

راه‌های رشد و توسعه‌ی منابع انسانی

۱. گستره‌ی اختیارات شغل را افزایش دهید: به نیرو اجازه دهید با چالش‌ها و مسئولیت‌های جدیدی در کار مواجه شود تا بتواند مهارت‌های خود را بهبود بدهد.

۲. کارهای تکراری‌ای که به مدت طولانی انجام داده است را به کارمند دیگری انتقال دهید: با این کار نه تنها کارمند را از خستگی و بی‌حوصلگی ناشی از انجام کارهای طولانی نجات داده‌اید بلکه فرصت تجربه‌ی کارهای جدید را برای نیرویی دیگر فراهم کرده‌اید(همین کار برای یک کارمند دیگر به معنای افزایش گستره‌ی اختیارات شغل است)

۳. اقتدار بیشتری در اختیار کارمند قرار بدهید: اجازه بدهید برای مسائلی تصمیم گیری داشته باشد و مسیر شغلی خود را مدیریت کند.

۴. از نظرات تخصصی کارمند در تصمیم گیری‌های مهم استفاده کنید.

۵. کارمند منتخب را در جلسات و دورهمی‌های مهم دعوت کنید.

۶. سعی کنید دیتا و اطلاعات بیشتری در حوزه کاری شخص در اختیارش بگذارید( دقت کنید که اطلاعات محرمانه نباشند)

۷. اختیار گزارش دادن از روندهای کاری و تخصصی اعضای تیم را در اختیار کارمند منتخب قرار بدهید.

۸. او را مدیر یک پروژه‌ی خاص کنید و مسئولیت راهبری، نظارت و گزارش دادن را بر عهده‌اش بگذارید.

۹. اجازه بدهید که کارمند با مدیر مستقیم خود زمان بیشتری را سپری کند، مدیر مستقیم می‌تواند به عنوان مربی و مشاور در پرورش مهارت‌‌های کارمندان نقش مهمی را ایفا کند.

۱۰. از کارمند منتخب به عنوان معلم استفاده کنید تا آموزه‌های خود را فراموش نکند و نیز اشخاص مفید دیگری را برای سازمان پرورش دهید.

, , , ,

قانون ۹۰-۹۰ در روابط

قانون ۹۰-۹۰ در روابط
?شما برای جذب مخاطبتان فقط ۹۰ ثانیه فرصت دارید! تمرکز مخاطب بر روی شما در ۹۰ ثانیه اول از همه بیشتر است. چه درفروش، مذاکره، برقراری ارتباط کاری همه و همه مخاطب شما ۹۰ درصد تصمیم خودش را در ۹۰ ثانیه اول ملاقات با شما می‌گیرد.

?مخاطب در ۱۰ ثانیه اول ملاقات و یا صحبت چیزی حدود ۹۰ درصد تمرکزش را روی ما قرار داده می‌دهد. این مقدار به‌مرور زمان کمتر و کمتر می‌شود. بعد از گذشت حدود ۲ دقیقه میزان تمرکز مخاطب ما به زیر ۲۵ درصد –یک چهارم تمرکز- می‌رسد؛ این یعنی بعد از ۲ دقیقه تنها کافی ست که خراب‌کاری عجیب و بزرگی نکنیم.

?اگر در ۹۰ ثانیه اول مخاطبمان احساس و نظر مثبت و مناسبی نسبت به ما نداشته باشند تغییر نظر او بعدازاین زمان کار بسیار سختی است. چراکه او تصمیم خودش را گرفته است.

?به همین دلیل همیشه و همه‌جا در آموزش مهارت‌های ارتباطی، تأکید خاصی بر روی برخورد اول -First Impression- است.

?از نحوه ایستادن ما، این‌که در چه موقعیتی هستیم، لباس ما، نحوه دست دادنمان تمام نکات کوچکی که به نظر کاملاً بی‌اهمیت به نظر می‌رسند، تا محتوای کلاممان و لحن ما، قانون ۹۰-۹۰ نشان می‌دهد که همه تأثیر به سزایی روی حس مخاطبمان از ما و درنهایت تصمیم‌گیری او دارد.

منبع: بیژن وثوقی

? @amiralgroup

•گروه مشاوره توسعه کسب‌وکار آمیرال •

, , ,

۱۶ راه بسیار مهم برای کار و کسب، بازاریابی و درآمدزایی در دوران رکود اقتصادی سال ۹۸ و پاسخگویی به افزایش حساسیت بازار نسبت به قیمت ها

 

۱ – در دوران رکود، باید استراتژی شرکت شما، قبل از هر چیزی “بقا” باشد و نه “سود حداکثری” ؛

۲ – هزینه های شرکت را مجدداً و با وسواس بسیار بررسی کنید و ببینید کدام هزینه ها را می توان قطع کرد یا کاست؛

۳ – مشتریان کسب و کارها در دوران رکود معمولاً خریدشان را متوقف نمی کنند بلکه آن را محدود می کنند. بنابراین فروش سخت تر از قبل می شود. ادامه مطلب …

, ,

تفاوت کوچینگ با مشاوره و منتورینگ

برای این که بهتر بفهمیم کوچینگ چیست می‌توان از استعاره‌ی #کوه استفاده کرد.
ℹ️ کوچ و کوچی هر دو مانند کوهنوردهایی هستند که از دو کوه که در مقابل هم قرار دارند، در حال بالاتر رفتن هستند. اما کوچ فقط کمی بالاتر از کوچی قرار گرفته و از جایی که قرار دارد دید بهتری نسبت به مسیر کوچی دارد. کوچ به کوچی کمک می‌کند مسیرش را سریع‌تر و مؤثرتر طی کند. ادامه مطلب …

رادیو مذاکره محمدرضا شعبانعلی: گفتگو با سهیل رضایی

قبلاً در مورد سهیل رضایی نوشته بودم. او در بنیاد فرهنگ زندگی در حوزه‌ی روانشناسی فعالیت می‌کند و سالهای اخیر را صرف مطالعه در حوزه‌ی کارهای یونگ و انتشار کتب مربوط به این مکتب روانشناسی به زبان فارسی نموده است. برخی از بهترین کتاب‌های این حوزه توسط بنیاد او منتشر شده است.

اگر چه او سالها به عنوان کارشناس در مراکز مختلف آموزشی و صدا و سیما فعالیت کرده و به آموزش مردم کمک کرده است، من در این گفتگوی ۹۰ دقیقه‌ای، تلاش کردم یک جلسه‌ی آموزشی با موضوع مشخص و متمرکز ایجاد نشود. دستور جلسه هم تنظیم نکردیم. نشستیم و حرف زدیم و باور من بر این است که حاصل این گفتگو یکی از دو یا سه مورد بهترین فایل‌هایی است که در رادیو مذاکره عرضه شده است. پیشنهاد می‌کنم شما هم به این فایل گوش بدهید. اگر هم سوال یا بحثی داشتید می توانید در زیر همین نوشته مطرح کنید تا من و سهیل رضایی بتوانیم پاسخگوی شما باشیم. سهیل رضایی صفحه‌ی فیس بوکی هم دارد که گهگاه در آن مطلب می‌نویسد.

لینک دانلود فایل صوتی رادیو مذاکره: گفتگوی محمدرضا شعبانعلی و سهیل رضایی (۹۰ دقیقه)

لینک دانلود فایل صوتی رادیو مذاکره: گفتگوی محمدرضا شعبانعلی و سهیل رضایی با کیفیت بالاتر (۵۰ مگابایت)

پی نوشت: جدای از محتوای فایل، با توجه به تنوع موضوعات، این فایل نیازمند تنظیم‌ و تدوین دقیق هم بود که زحمت آن را شادی قلی پور، دوست و همکار عزیز من بر عهده گرفت. کار طاقت‌فرسایی است که اگر فایل اول رادیو مذاکره را با این فایل مقایسه کنیم، می‌توانیم این تفاوت را حس کنیم. امیدوارم به تدریج بتوانیم ضعف‌های دیگر خود را نیز برطرف کنیم.

soheil 1 - رادیو مذاکره محمدرضا شعبانعلی: گفتگو با سهیل رضایی

, , ,

پوشش کسب و کار چیست؟

 

کارکنان چه لباسی را سرکار می پوشند؟

پوشش محیط کسب و کار به لباسی اشاره دارد که کارکنان در محیط کار خود می پوشند. بسته به محل کار، سطوح متفاوتی از پوشش کسب و کار از افراد انتظار می‏رود. محدوده‏ی قوانین مربوط به پوشش دامنه‏ای از لباسهای سنتی تا راحت هوشمندانه، راحت کسب و کاری و راحت را شامل می شود.

کارکنانی که می خواهند در محیط کاری خود به خوبی جا بیافتند، از لباسهای استانداردی استفاده می کنند که از ایشان انتظار می رود و اغلب نوع این لباس در قوانین مربوط به پوشش شرکت مطبوع اعلام می شود. اما برای اینکه بفهمید پوشش کسب و کار در محیط کار شما چیست صرفاً لازم نیست به قوانین مربوط به پوشش مراجعه کنید. ادامه مطلب …